Quantcast
Viewing all 12 articles
Browse latest View live

Vakantie: Vietnam – Cambodja – Thailand

22 november gaan we niet alleen stemmen, maar gaan N. en ik ook op vakantie naar Vietnam (16 dagen), Cambodja (6 dagen) en Thailand (3 dagen). We stijgen die woensdag, als alles goed gaat, om 13:15 op met Cathay Pacific. Pas 16 december zullen we weer op Hollandse bodem landen.

Wat hebben we in godsnaam in die landen te zoeken dan? Nou, in Vietnam gaan we van het noorden richting het zuiden via Hanoi, Hue, Hoi-An, Pan Thiet, Ho Chi Minh City (het oude Saigon) naar Cambodja Phnom Penh, Siem Reap en Thailand Bankok. Wellicht dat een kaartje van onze reis wat duidelijker is… en dit gaan we doen met de trein, boot en vliegtuig.

Het idee is eigenlijk beetje bij beetje gegroeid tijdens de derde editie van Peking Express waar deelnemers langs de Mekong rivier moesten liften. We zagen daar zulke mooie gebieden en zo ontzettend vriendelijke mensen dat we ons daar maar wat in gingen verdiepen.

Nadat Sri Lanka om duidelijke reden (tijdelijk hopelijk) van onze bestemming top drie was geschrapt en november/december niet het beste seizoen is om naar Zuid Afrika te gaan stond Vietnam eigenlijk bovenaan. En tja, als je dan toch zo dichtbij bent, dan moet je ook naar Ankor Wat, niet waar? En om van daar uit weer terug te gaan naar Hanoi…, dus Bangkok er ook maar aan vast geplakt.

Ik heb er in ieder geval onwijs veel zin in, en in alle hotels in Vietnam die we van te voren geboekt hebben wordt melding gemaakt van gratis internet (niet op uit gezocht, nee) dus moeten eventuele update`s op 2BFrank ook goed kunnen. Ik ga in ieder geval een aantal berichten klaar zetten, zodat jullie een beetje weten waar we zijn, en wat we doen, of wat we in ieder geval van plan waren.

VCT Update – Dag 1: Amsterdam – Hanoi

And we`re off! Vanaf nu zijn we de komende twaalf uur niet meer bereikbaar. We vliegen met Cathay Pacific van Schiphol naar Hong Kong in een Airbus Industrie A340-300. We krijgen lunch en ontbijt als het goed is. Vluchtnummer CX270. We komen om 7:50 in Hong Kong aan. Inderdaad, dat is donderdag Hong Kong tijd, om daarna om 09:00 de Cathay Pacific CX793 van Hong Kong naar Hanoi te nemen. Daar doe je dan nog eens twee uur over.

Het idee was om een aantal berichten met links naar hotels, plekken die we gaan zien en wat achtergrond informatie over onze trip over de komende paar weken te spreiden en die dan één voor één live te laten komen op mijn weblog. Maar helaas… ik heb er geen tijd voor gehad om dit te doen. Dus moeten jullie het doen met de zeer minime informatie die ik wel klaar heb kunnen zetten, en het kaartje van onze reis.

Anyway, ik zal waarschijnlijk ook wel een bericht vanuit Vietnam kunnen posten, dus die houden jullie van me tegoed. Veel plezier met Sinterklaas, de stemuitslag vanavond en het vormen van een nieuw kabinet!

VCT Update – Dag 22: Siem Reap – Bankkok

We vertrekken alweer naar Bankkok. We verlaten Cambodja en komen daar laat in de middag aan. Deze dagen hebben we er eigenlijk aan vast geplakt. Omdat Bankkok zelf ook een belevenis moet zijn en N. hier al een keer geweest is blijven we ook weer niet te lang. De 15e vliegen we tenslotte alweer terug naar Hong Kong, om van daar uit weer naar Schiphol te vliegen.

VCT Update – Dag 24: Bankok – Hong Kong

Helaas, we vertrekken ook alweer uit Thailand. Vlucht CX702 van Cathay Pacific vliegt ons om 19:00 van Bankkok naar Hong Kong waar we om 22:45 aankomen. Daarna vertrekken we om 00:25 Hong Kong tijd weer naar Schiphol. Dus, de iPods … Continue reading

VCT Live Update

Zo dan, eindelijk een live update. Ondanks dat alle hotels gratis internet bieden… maar daar zijn de NL site`s niet beschikbaar behalve NOS.nl. Goed, tot nu toe is het echt prachtig. Het weer is goed, de mensen zijn ontzettend vriendelijk en het eten is heerlijk.

We zijn nu dus op onze strandbestemming en ondanks dat het weer gisteren even wat minder was wel heerlijk aan het strand kunnen liggen. De rest van de tijd steden bezocht en pagoda`s bekeken, het platteland in geweest (Achterop een scooter) en de My Son ruines bekeken. De steden zijn overladen met mensen, scooters en eet tentjes. Het platteland is uitgestrekt en ziet er prachtig uit met de rijstvelden, die helaas net geoogst zijn. En de pagoda`s zijn erg Chinees, erg mooi.

Ik ga het kort houden, want ondanks dat het internet gratis is, draait de muziek installatie van de bar van het hotel ook op deze pc. En de man achter de bar zit me plotseling niet meer zo vriendelijk aan te kijken.

Voor iedereen die vanavond Sinterklaas viert, veel plezier en maak er een mooie avond van.

Vietnam – Cambodja – Thailand Foto`s

Bekijk de foto`s van Vietnam – Cambodja – Thailand

Hè hè, die foto`s staan online. Het heeft twee maandjes geduurd, uiteraard veel te lang, maar goed… ze staan er. Dit keer bij Flickr. En dat biedt mogelijkheden, zo bied Flickr een mooie slideshow van alle foto`s en een geweldige kaart waar je precies kan zien waar de foto`s genomen zijn.

Een klein beetje uitleg hier dan, we zijn eerst naar Hanoi geweest, waarna we door zijn gegaan naar Hoi An, Hue etc, etc…